Teknoloji

Stellantis, gelişmiş elektrikli araç bataryası araştırmaları için CEA ile ortaklık kurdu

Peugeot, Fiat ve Chrysler gibi markaların arkasındaki otomotiv güç merkezi Stellantis, yeni nesil elektrikli araç (EV) batarya hücrelerinin geliştirilmesine odaklanmak üzere Fransız devlet araştırma kuruluşu CEA ile yeni bir ortaklık kurduğunu açıkladı. Bu işbirliği, sektörün elektrikli araçları daha uygun maliyetli hale getirmeyi amaçlayan batarya teknolojisinde yenilik yapma çabalarını vurgulamaktadır.

Elektrikli araçlara yönelik talep, yüksek borçlanma maliyetleri, ekonomik belirsizlikler ve tüketicilerin benzinli-elektrikli hibritlere yönelmesinden etkilenmiştir. Bu zorluklara karşı koymak için, pazar lideri Tesla da dahil olmak üzere elektrikli araç üreticileri, alıcıları çekmek için fiyat indirimleri ve diğer teşvikler uyguladılar.

Stellantis’in Baş Mühendislik ve Teknoloji Sorumlusu Ned Curic, şirketin batarya inovasyonunda öncülük etme konusundaki kararlılığını vurguladı. Curic şunları söyledi: “Batarya teknolojisinin değişime hazır olduğunu biliyoruz.

Tam olarak nasıl değişeceğini bilmesek de, bu dönüşümün ön saflarında yer almaya kararlıyız. Şirket içinde, gece gündüz çalışarak birden fazla bahse giriyor ve çeşitli teknolojileri araştırıyoruz.”

Ayrıca çeşitli kuruluşlarla işbirliğinin önemine de değindi: “Teknoloji girişimleri, laboratuvarlar, üniversiteler ve CEA gibi dünyanın en prestijli araştırma kurumlarıyla yakın işbirliği içindeyiz. Bu işbirliğinin, müşterilerimize temiz, güvenli ve uygun fiyatlı mobilite sunma misyonumuzu destekleyerek yıkıcı pil hücresi teknolojisinin gelişini hızlandıracağına inanıyoruz.”

Bu hamle, küresel elektrikli araç satışlarının 2023’te 13,7 milyon araçtan 2024’te 16,6 milyona çıkacağı ve Çin’in bu büyümeye öncülük edeceği tahmin edilirken geldi. Stellantis CEO’su Carlos Tavares daha önce Haziran ayında Fiat-Chrysler ve Peugeot üreticisi PSA arasındaki 2021 birleşmesinden elde edilen sinerjilerin, ilk hedefleri aşarak yıllık 8,4 milyar avroluk tasarruf sağladığını belirtmişti.

Araştırma çalışmalarına ek olarak Stellantis, hissedarlara önemli getiriler sağlamayı taahhüt ederek, son yıllarda ödediği %25’e kıyasla 2025 yılında %25 ila %30 temettü ödeme politikasının üst sınırını hedefliyor. Hissedarlar ayrıca bu yıl temettü ve geri alımlar yoluyla en az 7,7 milyar avro alacak.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-bafra.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu